„Ennél biztos van jobb ajánlat is …”
Negyedik leggyakoribb hiba, hogy a túlbonyolítják az energia beszerzési folyamatot és nem születik meg időben a döntés. Ez a hiba leginkább azoknál fordul elő, akik saját maguk próbálják az ajánlatokat bekérni, kiértékelni és kiválasztani a számukra legkedvezőbbet. Nézzük, hogyan néz ez ki: az illetékes munkatárs, – aki a gyakorlat szerint a titkárnőtől az ügyvezetőig bárki lehet egy kkv-nál – bekér legalább három energia kereskedőtől ajánlatot. Miután ezek megjöttek megörül nagyon, hogy talált jobbat, mint a jelenlegi ajánlata, de nem fogadja el ezt a jobbat, hanem a sikeren fellelkesedve bekér újabb két-három ajánlatot. Ez a második kör már lehet hogy lassabban érkezik meg, és lehet, hogy az új ajánlatok már nem is lesznek annyira jók, mint az előző három. Igen ám, csakhogy időközben lejárt az előző körben kért ajánlatok érvényességi ideje, és ezzel oda is lett a lehetőség. Indulhat minden elölről … Ez leginkább oda vezet, hogy végül rosszabb ajánlat lesz elfogadva, mint amit el lehetett volna érni a piacon.
Mit lehet tenni:
Éves összesen 50.000 m3 feletti földgázfogyasztás, illetve 100.000 kWh feletti villamos energia fogyasztás felett, bízzuk az energia kereskedők versenyeztetését erre szakosodott ügynökségekre. Egy ügynökség tudja, hogy egy adott fogyasztó számára, melyik kereskedőtől, milyen típusú ajánlatot, milyen formátumban és milyen érvényességi határidővel kell bekérni. Képes az ajánlatok kiértékelésére, adott esetben egy-két vagy többkörös verseny lebonyolítására. Egy ügynökség a kapcsolatai, a szaktudása illetve egész egyszerűen amiatt, mert nagyobb mennyiségben kér ajánlatot, általában jobb árat fog elérni a kereskedőknél, mintha a kkv önmaga ügy intézné ezt a dolgot.
Ön ne hibázzon! Kérjen egyedi ajánlatot most!