6 leggyakoribb nehézség az energia beszerzés során.

Ebben a bejegyzésben megpróbáljuk összeszedni azokat a nehézségeket, amelyekkel a Fogyasztó leggyakrabban találkozik, ha úgy dönt, hogy önállóan próbál meg energiát vásárolni és nem bízza szakemberre az energia beszerzést. A legtöbb itt felsorolt nehézség természetesen gondos odafigyeléssel, szaktudással és néhány évnyi energia beszerzési tapasztalattal kivédhető, de bizonyos fogyasztási volumen fölött egy megbízható energia beszerzési tanácsadó bevonása nagyon megtérülhet.

Lássuk tehát a 6 leggyakoribb nehézséget, amivel a Fogyasztó szembesül(het):

1.) Kitől is kéne ajánlatot kérni?

Nem tudja a Fogyasztó, hogy pontosan kitől is kéne ajánlatot kérnie. Nem egyértelmű, hogy hány energia kereskedő van a piacon, megbízhatóak-e ők egyáltalán és hogyan lehet őket elérni.

2.) Miért nem kapok ajánlatot?

Nem reagálnak a kereskedők vagy csak néhány reagál a Fogyasztói megkeresésre. Nem érkezik elegendő ajánlat. Vagy a másik véglet, hogy érkezik ugyan ajánlat szinte „hetente”, de amikor pont kéne, akkor „egy sem jön.”

3.) Miért jár le ilyen gyorsan az ajánlat?

Az ajánlatok nem egy időben futnak be és rövid az érvényességi időtartamuk. Mire az egyik ajánlat beérkezik a másiknak már lejár az érvényességi ideje.

4.) Hogyan tudom ezeket az ajánlatokat egyáltalán összehasonlítani?

A beérkező egy-két ajánlat nem összevethető egymással. Különböző a formátumuk, különböző a részletezettségük, nem ugyanazokat a fejezeteket tartalmazza az egyik, mint a másik. Sok a hivatkozás bennük a több száz oldalas ÁSZF-ekre és Üzletszabályzatokra.

5.) Mennyit is kell fizetnem jövőre az áramért/gázért összességében?

Az ajánlatokban megadott egységárak alapján, nehéz kiszámolni a várható éves forint költségeket. Különösen igaz ez a földgáz ajánlatok esetében, ahol különbözőek lehetnek az ajánlatokban a tarifák és az egységárak mértékegységei.  Gyakran nem egyértelmű, hogy milyen tételeket kell beleszámolni és mit nem, amikor energia ajánlatokat hasonlítunk össze.

6.) Vajon jó ez az ajánlat vagy lenne még ennél is jobb?

A Fogyasztónak önállóan nehéz eldönteni, hogy az ajánlat reális piaci árszinten van-e vagy sem. A Fogyasztó legjobb esetben is csak a jelenlegi szerződésében lévő árakhoz vagy másik ajánlathoz tudja az ajánlati árakat hasonlítani. A Fogyasztó gyakran nincs elegendő piaci ismeret birtokában, ezért nehéz eldöntenie, hogy érdemes-e aláírni az adott ajánlatot vagy esetleg érdemes még kivárni.

Mindezek összességében, rossz időpontban megkötött, előnytelen energia szerződéshez vezetnek, ami akár milliós energia díj többlet költségeket okozhat az adott Fogyasztónak.

 

Cégünk készséggel áll rendelkezésre, hogy átsegítse önt a fenti nehézségeken

Ne felejtse, lehet olcsóbb az áram, lehet olcsóbb a gáz.
Döntsön jól energia beszerzési ügyekben!
Engedje hogy önnek is segítsünk.
Lépjen velünk kapcsolatba itt.

 

energia ajánlat.